fredag 28 september 2007

Rafflande......



Idag har det hänt saker i kvarteret minsann.....det har hittats en väska ett kvarter bort från vår lya och polisen misstänker att det rör sig om något som kan flyga i luften. Till en början behövde vi inte oroa oss men när vi kom ut på lunchpromenaden och jag (theo) ville gå min vanliga runda på norr tog det stopp! En polisman stoppade min framfärd och trots att jag insisterade på att jag tillhör JAS gruppen (jakt-attack-spaning) här i Örebro och att min kollega (suki) är en excellent bombnosare så fick vi inte passera utan tvingades gå till parken istället.
När vi kommit in igen var vi ju förstås tvungna att spana genom fönstret att allt gick rätt till därnere och att inga obehöriga hundar släpptes igenom!
Vi hoppas ju naturligtvis att den okända väskan endast innehåller tuggben och inget annat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att ni är så nyfikna synd bara att polisen inte förstår vilken kompetens de gick miste om.Eva