torsdag 11 oktober 2007

Flocken är inte samlad.... oron ett faktum


Matte är borta på konferens. Suki och jag tycker att hon skall komma hem.


En av få fördelar när matte är borta är att jag får ta hela hennes säng i anspråk när jag skall sova. Skönt är också att jag snor både hennes duntäcke och kudde, men å andra sidan, det är mysigare när matte är hemma.

Suki gnäller och piper lite eftersom matte inte är hemma, hon springer runt och letar. Jag tar det hela med ro, eftersom jag VET att matte kommer hem ikväll.

Jag är ändå på ganska gott humör, får ju gå och snuffa som jag vill, även om husse ibland bestämmer vart vi skall gå.

Igår fick vi vara i fållan på Stora Holmen och leka med två kungspudlar. De var ganska jobbiga, för de hoppade runt mest. De verkade inte så smarta, eller speciellt roliga att leka med, så jag snuffade för mig själv. Suki försökte få dem att hänga med i ett par vändor... vilket de så klart inte gjorde... min tjeja är snabbast (och busigast)!

Tydligen skall det komma snö snart... jag gillar snö... för då kan man strutta runt, busa och leka.
/Spaceman


Inga kommentarer: