måndag 8 oktober 2007

Lövkrattning i stugan








Söndagen var en fin höstdag! Det bar ut till stugan för lite krattning. Husse och matte tycker att det behövs, själva tycker vi nog att det är rätt mysigt att gå och skrutta i löven som ligger....det kan ju finnas något under dem värt att nosa fram. Jag (theo) fick sätta på mig vinterjackan för första gången vilket behövdes under stunder då det kunde bli rätt kyligt sittandes still och tittandes på när andra arbetar. Jag må säga att det var en rejäl lövhög de fick ihop och då är bara halva tomten krattad.



Kuligast är det att bara vara i vägen hela tiden och att krypa under huset. Förr gjorde jag inte det så mycket men nu när "lilltjejen" vågar visa sig på styva linan och trotsa order så kan ju inte jag visa mig sämre. Husse är måttligt road och det blev en del tillsägelser men sedan fick vi lite godis också som plåster på såren när vi satt fint så det var inte så farligt.





Lilltjejen gav sig sedan av på en rejäl tur över åkrarna men matte sa till mig att jag inte fick springa med, det måste ha något att göra med de där tabletterna jag äter (matte: penicillin). Men hon är tjusig när hon springer som en tok över fälten, det syns att hon verkligen njuter av varje sekund. Fast roligast tycker hon nog att det är när husse jagar, hon har sagt mig att vi borde ha en plan, för husse är inte så snabb som hon skulle vilja.....kanske kunde vi anmäla honom till en mara eller nåt?




Hur husse ser ut kan ni se på den galna bilden, ja det är jag som är snyggingen, glasögonormen bredvid är den som ger mig mat och husrum. Jag vet vad ni tänker men han är en riktigt bra husse trots sin utstyrsel!

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför har hunden glasögon???
Hoppas renoveringen i stugan går bra, kramar Mårten Therese och Josefine